Poniedziałek, 11.03. Przyjazd gości z Niemiec

Po udanym pobycie w grudniu 2023 u naszych koleżanek i kolegów z gimnazjum w Bünde,  przygotowywaliśmy się na ich przyjazd do Wrocławia.
W poniedziałek wieczorem zebraliśmy się całą grupą na Dworcu Głównym PKP w oczekiwaniu na przybycie pociągu, który punktualnie pojawił się na peronie.
Z wielką radością przywitaliśmy naszych gości przybyłych po dość długiej podróży pociągiem.
Tak rozpoczął się tydzień wspólnych spotkań i różnych aktywności.

Wtorek, 12.03. Powitanie w IX LO i zwiedzanie Wrocławia

O 8:30 we wtorek niemieccy uczniowie zostali oficjalnie przywitani przez Panią Dyrektor w auli szkolnej, następnie dwóch kolegów z klasy 3F przedstawiło rys historyczny dziejów Wrocławia, a koleżanka z kl. 1F opowiedziała o historii naszego liceum.
Po prezentacjach oprowadziliśmy niemieckich kolegów po naszej szkole, a następnie udaliśmy się całą grupą na miejsce zbiórki przed zwiedzaniem  wrocławskiej starówki.
Spacer z przewodniczką rozpoczęliśmy od OstrowaTumskiego. Poznaliśmy miejsce, które jest najstarszą częścią miasta. Zobaczyliśmy m.in. gazowe latarnie, które codziennie wieczorem zapala specjalny latarnik, jak i most Tumski na którym kiedyś były zaczepione kłódki miłości. Widzieliśmy również kilka kościołów, do jednego z nich weszliśmy - do Archikatedry Jana Chrzciciela.
Następnie przeszliśmy w stronę Placu Nankiera, z wizytą w Hali Targowej.
Wycieczkę zwieńczyła w Rynku gra miejska z nagrodami. Podzieliliśmy się na mieszane zespoły i robiliśmy zdjęcia wybranym krasnalom oraz zaznaczaliśmy poprawne odpowiedzi dotyczące Wrocławia, na podstawie różnych obiektów znajdujących się w rynku.
Na koniec zjedliśmy wspólnie obiad i wróciliśmy z partnerami do domów.
Podobał mi się ten dzień, w szczególności ciekawostki o miejscach, których wcześniej nie znałam, jak i wspólna gra, dzięki której mogliśmy się bardziej ze sobą zintegrować. Nasi goście z Niemiec również dobrze się bawili.

Natalia kl. 1J

Środa, 13.03. Wizyta w ZOO

W środę poszliśmy na wycieczkę do ZOO, w przeciwieństwie do innych dni pogoda nam sprzyjała. Zwiedzanie zaczęliśmy od Afrykarium. Dopisało nam szczęście, bo akurat trafiliśmy na porę karmienia pingwinów. Później spacerując mieliśmy możliwość zobaczyć inne dzikie zwierzęta m.in lwy, tygrysy, żyrafy, słonie i nawet lemury.
Nazwy i opisy gatunków zwierząt w języku polskim, angielskim i niemieckim ułatwiały wszystkim sprawne zwiedzanie i dały możliwość nauki nowych słów.
Naszą wizytę zakończyliśmy zwiedzaniem pawilonu z żółwiami. Obok ogrodu zoologicznego mieści się jeden z największych parków we Wrocławiu- park Szczytnicki, do którego następnie się udaliśmy. Park o tej porze roku jest bardzo ładny, wszystko zaczyna w nim rozkwitać, można spotkać w nim np. wiewiórki, jeże i dzięcioły. Spacerując przeszliśmy obok obiektu światowego dziedzictwa UNESCO- Hali Stulecia, obok widzieliśmy Iglicę i fontannę. Przez pergolę i park udaliśmy się na pyszną pizzę. Uważam, że był to jeden z najlepszych dni wymiany.

Katarzyna kl. 1D

Czwartek, 14.03. Wycieczka do Krakowa

W czwartek bardzo wcześnie rano wyjechaliśmy pociągiem do Krakowa.
Będąc na miejscu zaczęliśmy od zwiedzania dzielnicy  Kazimierz. Pani przewodnik opowiadała nam bardzo ciekawie o historii Żydów, o synagogach oraz o ich życiu codziennym. Następnie udaliśmy się do Zamku Królewskiego na Wawelu. Tam podzieliliśmy się na dwie grupy, by zobaczyć i usłyszeć historię tego miejsca.
Naszym następnym punktem programu był Rynek, gdzie zobaczyliśmy Sukiennice i mieliśmy czas, by móc zakupić pamiątki oraz spróbować krakowskich obwarzanków. Na końcu zjedliśmy typowy polski obiad, a potem mieliśmy pociąg powrotny do Wrocławia.
Czas w pociągu wykorzystaliśmy na integrację z naszymi partnerami z wymiany. Była to bardzo dobrze zorganizowana wycieczka i wszystkim się podobało.

Julia kl. 3J

Piątek, 15.03. Lekcje w IX LO i podsumowanie pobytu

Po wczesnym wstaniu na pociąg dostaliśmy się do szkoły. Podczas większości lekcji niestety musiałem w nich normalnie uczestniczyć, natomiast mój partner Nick miał zagwarantowane atrakcje dotyczące przedmiotu (w miarę możliwości nauczyciela).
Zajęcia podsumowujące nasz pobyt poszły dosyć spokojnie i jedyne co troszkę przeszkadzało to ich długość. Później zjedliśmy obiad i graliśmy w szkole w szachy. Zwiedziliśmy ponownie Rynek, gdzie Nick kupił komiksy po polsku. Po powrocie do domu przeszliśmy się po mojej wsi i wróciliśmy na obiadokolację. Dzień był naprawdę miły i spokojny, mieliśmy dużo czasu dla siebie co było stanowczo na plus.

Krzysztof kl. 2J

Sobota, 16.03. Dzień pożegnań

Sobota była ostatnim dniem pobytu kolegów i koleżanek ze szkoły partnerskiej w Polsce.
Pociąg relacji Wrocław Berlin odjeżdżał wczesnym popołudniem, tak więc czas pozostały do odjazdu każdy spędzał wraz ze swoja rodziną goszczącą.
Spotkanie na dworcu przed odjazdem pociągu, to ostatnie rozmowy i ostatnie zakupy oraz pożegnania w nadziei na dalsze wspólne kontakty.